2017. június 30., péntek

Glamping Toszkánában

Annyi klassz élményt, jó sztorit hallottam glampinges nyaralásokról - ha esetleg nincs meg, hogy mi ez, itt egy szerintem találó ismertető az egyik kedvenc oldalról -, hogy bár a kempingezés nem igazán az én műfajom, a nyarat a toszkán tengerparton egy glamping parkban nyitottuk, és... - dobperrrgés! - minden pillanatát imádtuk :)

Nem mondom, pici tartás volt bennem, hogy milyen lesz a ház, meg elférünk-e tényleg, és hát azért ez mégiscsak olyan kempingféle... - de bátraké a szerencse alapon áprilisban nyomtam egy entert a Bookingon, majd az évzáró másnapján útnak indultunk San Vincenzoba.

"Irgalomban, békében és szeretetben bőven legyen részetek!"
Júdás 1:2

Arról most nem írok, hogy az első pineákat megpillantva igazából elillant mindenféle nyugtalanság... - inkább mutatom a park bejáratát:

Ez itt, kérem, a Park Albatros recepciója, minden jóság origója... - hát lehet nem elolvadni?! :)

És íme a házikónk, ami gyakorlatilag egy konténerház - később hozok még ilyet, hazait, nagyon klasszak szerintem -  minden kényelemmel felszerelve:

A teraszokon - bár a korláttól épp nem látszik - étkezőasztalon és székeken kívül nyugágyak nyújtóznak, s a kis kerítésen túl illatos babér- és leander bokrok szeparálják egymástól a lakótereket.

A teraszról a nappali-konyha közös térbe lépünk, ami feszesen, centiről-centire tervezett, de megvan benne minden, ami kényelmessé, komfortossá teszi a nyaralást. A konyhában gázfőző, vízforraló, mikró, jégszekrény, komplett edény- és tálalószett várt bennünket, de a legeslegnagyobb piros pontot a 23 C-ra hűtött klímáért kapta a park, ami érkezéskor fogadott bennünket a házban, és szuper frissítő volt a ca. 40 fok körüli kinti levegő után :)

Ebből a központi térből nyílik valamennyi további helyiség - a bejárat mellett a fürdő és franciaágyas háló, míg vele szemben a két kisebb háló tolóajtaja.

Bár a ház 6 személyes, most kivételesen jól jött, hogy csak négyen utaztunk. Szerintem 6 embernek - különösen felnőtteknek - azért szűkös a hely, így viszont mi is, és a srácok is külön-külön szobát kaptunk :)

Kilépve a házból a fenti utcakép fogad - itt a Via Lombardia -, ahol a velünk szemközti oldalon óriás szafari sátrakban élvezhetik a nyaralók az édes semmittevést. Klasszak ezek a sátrak is amúgy, mert bár kempinget idéző a hangulatuk, de nem áznak el, és minden kényelmi funkcióval - fürdő, konyha, légkondi, etc. - ellátottak. OK, tudom, hogy a kempingben pont az a jó, hogy másként laksz, meg közel kerülsz a természethez, de vannak a puhányok - igen, jelentkezem :) -, akiknek meg így a jobb, és szuper, hogy lehet választani.

A park egyébként hatalmas területen fekszik, gyakorlatilag a tenger mellett - egy közútnyi távolságra -, és dacára a folyton ragyogó napsugárnak a hatalmas pineák,  akácok és sok-sok más gyönyörűen gondozott növénynek hála isteni a klímája.

Praktikus, hogy bár közel a tenger, itt a parkban is van több medence, nyugágyak, sportpályák, és rengeteg kényelmi szolgáltatás - éttermek, üzletek, ABC, orvos, biciklikölcsönző, mosodák - elérhető áron.

A park favoritja - versenyben a csúszdákkal és medencékkel, meg a mopedekkel - a fiúknál a kalandpark volt, amit mi is szerettünk, remek program a 11:00-15:00-ig tartó napmentes időszakra. Ezt amúgy végig szigorúan tartottuk, elképesztően erős, perzselő a nap ebben az időben.

A tengerpart a park közelében, illetve amerre jártunk végig finom homokos, a víz nagyon kellemes, bár a hőmérsékletét nem tudom. Minden esetre általában picit pipiskedve indult a fürdés, de ha már bent vagy, nem nagyon akaródzik kijönni. San Vincenzo és környéke fürdőzés szempontjából egyébként remek hely, hosszú-hosszú kilométereken keresztül találhatók kiépített strandok, és eldugott kis lagúnák egyaránt.

És ha már útra kelünk... azért is szerettük meg ezt a helyet, mert az Etruszk Riviéra valamennyi szépséges kis városa - Livorno, Cecina, Piombino, etc. - autóval legrosszabb esetben is egy órán belül kényelmesen elérhető. Sőt, szívből ajánlom is, hogy ha már itt jártok, este 6 után - napközben rekkenő a hőség, mi inkább hűsöltünk a medencében, így nem tudom, mi a pálya :) - keressétek fel ezeket a tengerparti gyöngyszemeket, éjfélig garantált a program - zene, tánc, vacsora, vásár... - mindenütt! A helyzet az, hogy itt/ott lenni, igazából megunhatatlan...

Szóval, annak ellenére - vagy épp ezért -, hogy június második fele még nem éppen a szezon, minden tökéletes volt, remekül éreztük magunk, jövőre visszatérünk :)

Addig is, ha tetszett a bejegyzés, és szívesen olvasnál naponta friss hasonlóakat,

***

Megjegyzés: az ajánlás szubjektív, általam megosztásra érdemesnek tartott tartalomról szól, sem anyagi, sem egyéb más érdek nem fűződik megjelenéséhez.