2017. december 13., szerda

Adventi pom-pom koszorú - így készült

DIY pom-pom koszorú - így készült - leírással I Manzard9

„Ezért ád jelt néktek az Úr maga: 
Ímé, a szűz fogan méhében, és szül fiat, 
s nevezi azt Immánuelnek…”
Izajás 7:14

Adventkor minden jó duplán, sőt triplán jó - barátokkal vacsizni, karácsonyi vásárban csavarogni, korizni, ajándékokon filózni, itthon dekort, csiribirit készíteni... Jó, hogy gyertyafény van, fahéj és narancs illat, örömteli a várakozás és inspiráló.

Legutóbb, az ajándékkísérőket tervezgetve találkoztam újra - tavaly is nézegettem! - a pom-pom koszorú ötletével, és miután most fekete lett az étkezővel határos fürdőajtónk, hirtelen úgy éreztem, nem élhetek tovább nélküle :)

-----------------------
KELLÉKEK
-----------------------

DIY pom-pom koszorú kellékek I Manzard9

» o25cm styropor karika
» 1 nagy gombolyag vastagabb fonal*
» kartonlap/pakundekli pom-pom készítéshez**
» cellux
» olló
» maradék anyagdarabka és/vagy szalag a masnihoz - ha kerül rá

* Fonalválasztásánál érdemes a fonal vastagságát és a motring hosszát figyelembe venni. Azt gondoltam, online menni fog a választás, találtam is jónak tűnő anyagot. De csak nem hagyott nyugodni a kisördög - dolgozott a 'vajon tényleg jó lesz?!' Így beszaladtam az üzletbe, és milyen jól tettem! Amit a neten választottam, ugyan 100% pamut alapanyagú fonal volt, de vékony szálú, sprődebb, kevéssé puha - nem működött volna pom-pomként. Mivel az volt a cél, hogy sok duci pom-pom szülessen, végül egy vastagabb, gyapjú-akril keverék gombolyag, a Phil Looping Phildar 'craie' (krémfehér) árnyalatban lett a befutó (100gr=163m), és az utosló centiig mind felhasználásra került.

** Egy téglalapot vágtam kartonból, aminek a magassága épp akkora mint a habkoszorú testének az átmérője (6cm), hogy a pom-pomok is ca. olyan méretűek legyenek, mint a habtest. Azért így, mert arra gondoltam, hogy így klassz lesz - és az is lett :) A karton hosszúsága tetszőleges, legyen akkora, hogy kényelmesen kézben lehessen tartani.

-----------------------
ÍGY KÉSZÜLT
-----------------------

DIY pom-pom koszorú - így készült - leírással I Manzard9

01 I Készítettem sok-sok, összesen 18db pom-pomot - nem szabályos módon.

Pom-pom amúgy többféleképpen is készülhet - szabályosan pl. úgy, mint itt a leírásban, a két körkartonra csavargatós módszerrel. Igen, tudom, hogy van sok más, részletesebb, ilyenebb-olyanabb leírás is, én azért ezt mutatom, mert sz'tem jól érthető, és ez a blog az egyik leginspirálóbb hely otthon témában a magyar 'internetvilághálón' :) - és hátha Te még nem ismered :)

De vissza a pom-pomokhoz: én azért készítettem kicsit másképp őket, mert gyorsabbnak, egyszerűbbnek találtam így a kivitelezést:

DIY pom-pom koszorú - így készül a pom-pom I Manzard9

» a kartonra felcsavargattam annyi fonalat, amiből úgy gondoltam, hogy szép, duci pom-pom alakítható. Nálam ez pontosan 45 csavarintás volt, ennyiszer tekertem át a fonalat a pakundeklin - a legelsőt lemodelleztem, a többit aztán csak tekertem számolva :)

» vigyázva, hogy ne gubancolódjon, lehúztam a fonalköteget a katonról, s középen - a kört formázó fonalkupac közepén - egy hosszabb fonalszállal átkötöttem. Így kis masni-szerű gombóckát kaptam, aminek a két oldalán a félbehajtott fonalszálakat éles ollóval felvágtam,

» egy kissé csálés, bozontos pom-pom alakult, amit - gombócba fogva a hüvelyk- és mutatóujjam közé - szintén az éles ollóval szépen fazonra igazítottam,

» végül felpróbáltam a koszorúalapra a prototípust, és nagyon megörültem, hogy micsoda kis hercig pom-pom sikerült így hirtelen :)

DIY pom-pom koszorú - így készült - leírással I Manzard9

Ezt a fajta pom-pom készítést különösen ajánlom lazulni vágyó perfekcionisták figyelmébe: a kis pom-pomkák tuti nem lesznek sem egyformák, sem szabályosak, bármennyire is igyekszik az ember, ami az elején roppant frusztráló, viszont a jó hír, hogy ehhez hozzá lehet szokni, sőt meg is lehet szeretni végül :)

DIY pom-pom koszorú - így készült - leírással I Manzard9

02 I Miután elkészültek a kis borzasok, bevontam a habalapot fonallal, hogy ahová nem kerül majd pom-pom, ott se a csupasz styropr lászódjék. Ehhez először a fonalat egy pici cellux-szal a koszorúalaphoz ragasztottam, majd körbe-körbe tekerve a fonalat az alap körül, szépen beborítottam azt, végül pedig a fonal elejét - lehúzva a cellux-ot - és végét összekötöttem. Nem ragasztottam, mert nem tetszene, ha a ragasztótól pontokban keményebb, merevebb lenne a fonalborítás.

03 I Felkötöttem a pom-pomokat az immár szép bolyhos koszorúalapra. Azért hagytam készítésnél a pom-pomkák közepére hosszú fonalszálat, hogy most, amikor az alapra teszem őket, akkor tudjam valamennyit kötözéssel rögzíteni. Így, mivel nem fix a rögzítés, lehet mozgatni, forgatni a pom-pomokat, s miután valamennyien felkerültek az alapra, szépen eltolásban eligazgathattam őket.

DIY pom-pom koszorú - így készült - leírással I Manzard9

04 I Végül a skótszoknyás projektünk - részletek róla hamarosan! - icipici maradékából, és egy kis piros, drótos organzaszalagból masnit hajtogattam, rákötöztem, majd felakasztottam a fekete ajtóra... és mi tagadás, nagyon elégedetten hátradőltem :) - sz'tem klassz lett, örülök :) Szerinted?

DIY pom-pom koszorú - így készült - leírással I Manzard9

DIY pom-pom koszorú - így készült - leírással I Manzard9

DIY pom-pom koszorú - így készült - leírással I Manzard9

DIY pom-pom koszorú - így készült - leírással I Manzard9

DIY pom-pom koszorú - így készült - leírással I Manzard9

÷

Ha tetszett a bejegyzés, és érdekel a folytatás,
minden nap új infókkal, és örömmel várlak :)

÷ 

Megjegyzés: a bejegyzésben szereplő üzletekről, termékekről azért írok, mert jónak tartom őket - megjelenésükhöz sem anyagi, sem egyéb más érdek nem fűződik.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon csini! Olyan kis pihekönnyűnek látszik az egész. Légies!
    Tavaly csináltunk mi is egy csomó pompomot. Van itthon bőven fonalmaradék. Mindenki kedvére válogathatott. Aztán ez lett belőle, hogy már valamire használjuk:-DD
    http://xdora8.blogspot.hu/2016/11/a-mi-adventi-koszorunk.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Dóra, kedves, hogy írsz! Klassz a pom-pom koszorútok, különösen, hogy a srácok együtt készítették, pont ez (is) az advent <3

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...