2018. július 6., péntek

Végre FEHÉR és HERCIG a kamraszekrény :)


Ezzel a mutatvánnyal gyakorlatilag a költözés óta tartoztam magunknak (na, jó!) magamnak. Nem azért, mert bonyolult, vagy költséges, vagy nehéz, inkább egyszerűen csak... - a 'patópálság' vagy mifene :) Végül is, funkcionálisan eddig is tökéletesen működött.

ILYEN VOLT - KICSIT SÁRGA, KICIST LEHARCOLT, DE A CÉLNAK PRÍMÁN MEGFELELT 

Aztán most, hogy a tél végi lépcsőháztűz után úgyis benne voltunk a festésben, a szekrénynek is nekiugrottam, de szó szerint - ami így utólag, öreg hiba volt. Na nem az, hogy ecsetet ragadtam, hanem hogy nem igazán gondoltam át a festést, hanem fogtam az otthon lévő OBI-s 2az1-ben vizes zománcot, és miután mosogatószeres vízzel áttörtem a bútort, kis segítségemmel már kentük is.


A helyzet az, hogy ez a kamraszekrény egy ősrégi, jó 15éve velünk lakó, költöző - amúgy veszettül praktikus - IVAR polcrendszer egyik eleme. Nyers, eddig soha semmivel nem kezelt tömör fenyő az anyaga, és mivel ilyen szép kort megért, kapott napfényt, levegőt bőven, alaposan be is sárgult, mint a fenyőbútorok általában.

A lényeg, hogy sem lakkal, sem lazúrral, sem semmiféle olajjal nem kezeltük soha eddig, szabadon lélegzett, létezett a nyers fa. Amiért ez érdekes: a vizes zománccal átkentve ezt a mi szuperpraktikus, sárgára érett kis szekrényünket, a fájában lévő csersav (tannin) - rekcióba lépve a festék víztartalmával - aktívan dolgozni kezdett, s a gyönyörű fehér terveinket halványrózsaszínes, csíkos borzalommá színezte.

ILYEN FOLTOK ÉKTELENKEDTEK BÚTORSZERTE

Láttam, persze, hogy láttam rögtön az első rtg-et felvíve, hogy fog az alap, elszínezi a fehéret, de bízva a csodába - a remény hal meg utoljára, ugye?! :D - csak kapott még egy rtg. festéket, hátha...

Sajnos, a helyzet nem sokat változott, bár a srácok szerint "frankó ez így, jó lesz már, Ancika!" - és különben is, hagyjuk már ezt az egész festést, felfordulást! - áhh, Férfiak... :) Amúgy valóban jobb lett, kevésbé rózsaszínes, de a fehértől azért messze álltunk. Be kellett lássam, hogy itt most hiába minden reménység, imádság, a csersav dolgozik mint atom, és ha nem szigetelem egy fizikailag is elválasztó, záró réteggel, akkor bizony ez a szekrény fehér nem lesz egyhamar.

2 RTG. FESTÉKKEL JOBB, DE NEM JÓ

Normál menet ilyenkor, hogy az ember fogja, visszacsiszolja nyersfáig a felületet, zárja ezzel a speciális szigetelő réteggel - pl. oldószeres alapozó, sellak, vagy más, kifejezetten erre a célra fejlesztett blokkoló -, majd azt követően jöhet a zománc, akár vizes is, bátran.

Viszont nekem nem fűlt a fogam csiszoláshoz, lévén két rtg. festék már a bútoron, a porból épp elég volt addigra, és a családom türelme is lassan a végét járta - kellett egy B-terv! Kutattam netszerte, hátha megúszom, mígnem beugrott, hogy teszek egy próbát az Otex-szel, hátha...

REMÉNY :)

Ökölszabályként tudjuk, hogy vízbázisú festékre oldószerest soha. Ami miatt mégis adtam neki egy esélyt, az a fentieken túl csupán annyi, hogy mivel ez az anyag egy olyan speciális tapadóhíd - ami, idézem a terméklapról:"megfelel alapozó, vagy közbenső festékként új és korábban festett fa, farostlemez és faforgácslemez felületekre. Jól tapad a csempe, üveg, üvegháló, ..." -, talán nem 'veszik össze' a már felkent, azóta csontszáraz, vizes zománccal.

Másnap reggel nagy elánnal át is kentem mindent egy réteg fehér Otex-szel, és bíztam erősen :) - végül is, ha nem működik, akkor max. 3rtg. festéket csiszolok, és nem kettőt - ennyi! De nem kellett sokat várni, hogy lássam NYERTEM - ahogy száradt a festék, csodás fehér maradt minden egyes négyzetcenti!!! :)

VÉGRE FEHÉR!!! :)

Miután megszáradt a festék, és a polc a helyére került, lelkesen rámoltuk vissza a tartalmát - végre, vége! :) És ha már ilyen pöpec kis kamránk lett, "az üvegtárolók is kapjanak egy kis dizájnt!" felkiálltással ragasztottam rájuk fekete öntapadós vignettát, majd krétafilccel megírtam a cimkéket. Kicsit még pakolásztunk, és íme, ilyen lett:


„...mindenért hálát adjatok, 
mert ez az Isten akarata Jézus Krisztus által a ti javatokra”
1Thesszalonika 5:18



Nekem amúgy nem a kedvencem ez a szekrényes, polcos megoldás, a zárt kamrát jobbnak tartom, de helyszűke miatt itt így döntöttünk - sokminden szem előtt, kicsit 'zsibis' feeling... már megszoktam :) Nálatok hogy van ez? Van, ami szem előtt van? - melyiket szeretitek, tartjátok praktikusnak?


Végül még egy gondolat a festéssel kapcsolatban:
Azt nem tudom, hogy más festékekkel is működik-e ez a procedúra, de talán nem is ez a lényeg. Inkább csak annyi, hogy érdemes próbálkozni, új, járatlan utat is megismerni - kiváltképp, ha nincs különösebb vesztenivalónk! -, mert legalább 50% az esély, hogy klassz lesz a végeredmény! :) HAJRÁ!!!

÷

Itt a Manzárdban is találtunk új feladatokat - komolyan! ennek sosincs vége :D, s közben az a40 is alakul: csövezés kicserélve, vezetékek újrahúzva, szárad az szépséges, tükörsima aljzat és ma lett 32A-es villanyóra is - hallelujah! :) Ha kíváncsi vagy hogy hogy haladunk, maradj vonalban! » add meg az e-mail címed itt jobb oldalt a lap tetején, s küldjük a friss híreket!

VAGY

ahol minden nap új infókkal, és örömmel várunk :)

÷

Megjegyzés: a bejegyzésben szereplő termékekről azért írok, mert jónak tartom őket - megjelenésükhöz sem anyagi, sem egyéb más érdek nem fűződik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...