2016. október 26., szerda

Koszorúk Mindenszentekre

All Saints Wreath - DIY tutorial

"Mert az én Atyámnak az az akarata, 
hogy annak, aki látja a Fiút, és hisz benne,
örök élete legyen; 
én pedig feltámasztom őt az utolsó napon."
János 6:40

Ismét saját készítésű koszorúkat hoztam, Mindenszentekre készültek.
Hosszú éveken keresztül ez Anyukám reszortja volt, idén én is csatlakoztam, és jó kis beszélgetések mellett a múlt hétvégén készítettük őket - jó volt, puszi Mama!

De nem csak a mi érdemünk, hogy elkészülhettek, a srácok és Apukám is aktívan közreműködött a termések, zöldek begyűjtésénél - szóval, igazi családi csapatmunka volt :)

All Saints Wreath - DIY tutorial - Accessories

---------------
Kellékek
---------------

» o30 cm szalma koszorúalap
» tekercselt vékony, 0,65mm lágydrót a zöldek rögzítéséhez - praktikus ez a zöld PVC
   bevonatos drót, mert ha kivillan sem feltűnő, zavaró
» keményebb, vastagabb drót a nagy tobozok, fenyőbóbiták rögzítéséhez
» fogó a drótok elvágásához, hajlításhoz
» metszőolló a zöldekhez
» ragasztópisztoly + betét
» minél több féle örökzöld a koszorúalapok felöltöztetéséhez - nálunk: boróka, normand
   fenyő, tuja, buxus, puszpáng, leilandi ciprus, hamis ciprus
» tobozok, termések a díszítéshez - nálunk: tobozok különféle méretben, törökmogyoró,
   csillagánizs, szárított narancs, fahéj, gesztenye, lepényfa termések, farkasalma, etc.
» szalag díszítésként, de ez akár el is maradhat

All Saints Wreath - DIY tutorial - Plants

TIPP: Érdemes már nyár közepétől figyelni az erdei kirándulások, vadaspark látogatások, de akár a közeli parkban tett séták alkalmával, mert csuda dolgokat lehet találni, s gyűjtögetni.

All Saints Wreath - DIY tutorial pictures

-----------------
Elkészítés
-----------------

1) A zöldeket a munka elején rövid, 12-15cm hosszú darabkákra vagdostuk; a hosszú, nagy tobozokat pedig a vastag dróttal meghosszabbítottuk úgy, hogy a drótot az alsó részre csavarva, majd ragasztó pisztollyal megragasztva egy ca. 15-18 cm hosszú szár alakuljon a későbbi rögzítéshez

2)  A csévélt drótot átfűzve a szalmakarikán rögzítettem az alaphoz, majd kis csokronként rögzítettem a zöldet a szárrészen áttekerve a drótot. Jó szorosan húztam a drótot, miközben újabb kis zöld-csokrot fektettem az alapra úgy, hogy szépen fedje, elrejtse az iménti, előző rögzítést. A karika belső oldalára picit rövidebb, a felső és külső oldalára picit hosszabb zöldeket illesztettem, s igyekeztem minél többfélét használni, hogy szép színes, gazdag legyen a koszorúm. Miután körbeértem az alapon - figyelve arra, hogy az utolsó csokrok is szépen rátakarjanak az elsőkre - néhányszor áthúzva fogóval a drótszárat az utolsó hurkon lezártam a rögzítést.

3) Néhány hosszabb Y fenyőgally alsó, egyenes részét megdrótoztam az erősebb dróttal,  majd átszúrtam a már kész, zöld alapon, s rögzítettem a dróttal a koszorúhoz - így alakult ki a bóbita

4) A kész zöld koszorúra először a már előre drótozott hosszú tobozok kerültek rögzítésre - átszúrva a drótot az alapon, majd a hátoldalon az alapba visszaszúrva stabilan, fixen álltak a termések

All Saints Wreath - DIY tutorial - Red and orange wreaths

5) Ezt követően ragasztópisztollyal kerültek fel a különböző termések. Jellemzően a nagyok - lepényfa termések, nagy tobozok, óriás fahéjak - előbb, s az apróbb, kicsi tobozok, magok, csillagánizsok töltötték ki a hézagokat, tették egésszé az elrendezést

6) Végül a masnit dróttal rögzítettem a kész koszorúhoz.

All Saints Wreath - DIY tutorial - completed wreaths

All Saints Wreath - DIY tutorial - completed wreaths

All Saints Wreath - DIY tutorial - completed wreaths

Rengeteget kutattam a neten természetes, szép Mindenszentekre készülő koszorú után, és meglepően kevés igazán különleges, eredeti megoldást találtam. Ha tudod, hogy hol vannak, örömmel veszem, és köszönöm, ha mutatod!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...