2017. április 11., kedd

SK herendi húsvéti tojások


Az idei húsvétfánk tojásait a szükségnek köszönhetjük. Még márciusban kerestem szép, magyaros dekortojásokat ajándékba, hogy a külföldön tanuló legnagyobbunk se maradjon Húsvétkor hazai hangulat nélkül. Körbejártam a hungarikum üzleteket, de szépet - mármint ami az én ízlésem szerint való - nem igazán találtam, amit meg mégis, azokat csillagászati áron kínálták.

Sokórás bolyongás, keresgélés után jött aztán a megváltó szikra - hoztunk mi a nyáron Herendről, a Porcelániumból (egyébként szuper jó félnapos program, amit a sulis gyerekek is élveznek - szívből ajánlom!) Viktória-mintás szalvétát, kell-e, van-e szebb magyaros tojás a herendinél?! Szaladtam a hobbyboltba hungarocell tojásért - rizikósnak találtam néhány ezer kilométert utaztatni a kifújt tojásokat -, s itt alább írom részletesen, hogy hogyan készült.

---------------
Kellékek
---------------

» hungarocell tojás
» kifújt tojás
» fehér akril festék
» herendi Viktória mintás szalvéta
» apró, finom szemcsés smirgli/csiszolóvászon
» fém gyöngykupak
» hurkos végű fém szerelőpálca
» fém szerelőkarika
» vékony szalag
» dekupázs ragasztó
» ecset
» olló

-----------------
Elkészítés
-----------------

1) A hungarocell tojásokat a hasuknál lávő illesztés mentén óvatosan átsmirgliztem, hogy az illesztés eltűnjék

2) Majd fehér akrilfestékkel átkentem őket, illetve a kifújt tojásokat is. Nekem ez úgy volt a legegyszerűbb, hogy saslikpálcára szúrtam a habtojásokat, az igaziakba pedig szívószálat fűztem az aljukon lávő lyukon keresztül, hogy szépen, egyenletesen tudjam őket festeni



3) Amíg a tojások száradtak, a szalvétákból egy méretes ollóval - miután a körömollóval örökkévalóságnak és egyben lehetetlen küldetésnek is tűnt! - kivágtam a mintákat. Ez a szalvéta 3-rétegű, így az alsó két réteget lehúztam - gyakorlatilag szinte mindig magától le is vált - a minta alól, s csak a legfelsőt ragasztottam a tojásokra


4) Nekem a ragasztás, dekupázsolás úgy működött a legjobban, hogy a tojás felületét kentem be vékonyan a ragasztóval, s erre helyeztem a mintát, amit a közepétől indulva ragasztós ecsettel finoman rásimogattam a felületre. Néhol picit ráncos maradt, de összességében nagyon elégedett voltam a művemmel :)


5) Miután megszáradtak a hungarocell tojások, gyöngykupak, szerelőkarika és hurkos szerelőpálca segítségével készítettem akasztót a felső részükbe úgy, hogy a szerelőpálcát ca. 2-2,5cm hosszúra vágtam egy kis csípőfogóval, s hogy biztosan fixen tartson, ragasztópisztollyal is bekentem a szárat, mielőtt a habba rözítettem.


6) Végül vékony szaténszalagot fűztem az akasztókba, s már lógattam is őket a barackágakra.


Közben célba is értek, és nagy örömet szereztek az ajándéktojások, míg idehaza a húsvétfán lógva gyönyörködünk bennük, s várjuk az ünnepet :)



”Mindennek megszabott ideje van,
megvan az ideje minden dolognak az ég alatt.”
Prédikátorok 3:1
MentésMentés

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...