2018. január 25., csütörtök

IKEA Roger szék - full tuning


Nagyon-nagyon boldog vagyok, hogy végre, hosszas keresgélés után megtaláltam az étkezőbe a sz'tem tökéletes székeket :) Láttad őket? - itt mutattam.

Velük van még bőven teendő, de mielőtt nekilátunk, megmutatom, hogy a mostani székeket - amiket most használunk - hogy hoztam formába, mert bizony rájuk is fért tuning, nem is kicsi!

Emlékszel? - az előző konyhánkat igencsak szuftéros költségvetéssel kellett megoldani, sok-sok barkáccsal, saját munkával, amit egy percig sem bánok, mert végül klassz lett, nagyon szerettük - részletek itt. Miután elkészültünk a lambéria- és csempefestéssel, padlóval, bútorozással, nekiugrottam az asztalnak és a székeknek is - az alábbi képre pillantva a'sszem nem kell hosszasan ecsetelni, hogy miért :)

A SZÉPÜLNI VÁGYÓ SISEREHAD - 
6 DB IKEA ROGER SZÉK + 1DB BŐVÍTHETŐ ASZTAL

A székek faanyaga jó állapotban volt, szerkezetük szintén stabil, viszont a kárpit nagyon elnyúvadt, a lakkozás foltokban sérül rajtuk, s színben is kicsi változásra vágytam. A munka - mint majdnem minden lakkozott bútor esetén - csiszolással indult, miután kiszedtem az ülőlapokat.

SZALAGCSISZOLÓ MUNKÁBAN

 Szalag-, és deltacsiszolót - az ő markolata látszik itt a kép alsó csücskében - használtam, először durvább, majd finom vászonnal berregtem végig a vázakat. Mint általában, most is Tikkurila Otex-szel alapoztam, így akár el is maradhatott volna a csiszolás, ha a felület egyenletes, nincsenek foltos kopások. De mivel voltak, így csiszoltam kitartóan - 6 szék azért nem piskóta :) 

FELE CSAPAT ALAPOZVA SZÁRAD

Az alapozó fehér színben, egy rétegben került a fára, és 24 óra száradást követően jöhetett a fedő. Itt ismét a Tikkurilától, az Everal-t választottam, amit magam szineztem néhány csepp Pigment MIX-szel lehel-halvány szürkére. Igaz, hogy ezeknek az oldószeres festékeknek hosszabb a száradási ideje, és jóval erősebb a szaga, mint vizesbázisú társaiknak, de extra jól fednek, és tartósak nagyon, még nagyobb igénybevétel esetén is, én ezért szeretek velük dolgozni.

FEDŐFESTÉK - HALVÁNYSZÜRKE

A festéket ecsettel vittem fel és hengerrel terítettem a felületen, két rétegben, a két réteg közt szintén 24 óra száradással. Itt a fenti képen jól látszik, ahogy a fehér alapozót a halványszürke fedő első rétege borítja. Egy rétegben is szép, egyenletes felületet adott, de a srácok mellett annyi extrém helyzetben kell a székeknek helyt állni, hogy nem volt kérdés a duplafedés.

HALVÁNYSZÜRKE FESTETT SZÉKVÁZAK

Szerintem a székeket amúgy úgy a legegyszerűbb festeni - mivel sokan voltak, volt munkadarabom és motivációm kikísérletezni :) -, hogy először fejtetőre fordítva, az ülőlaptól a lábak végéig haladunk, majd megfordítva, lábára állítva a széket a háttámla első- és hátsóoldalát kenjük.

Miután mind a hatan lekenődtek, oltári boldog voltam, hogy egyrészt lejutottam idáig, másrészt meg már csak egyetlen lépés választott el a dicsőséges győzelemtől. Itt már határozottan látszik, hogy nyerésre állunk, nem?!

ÚJ HUZAT KERÜL AZ ÜLŐLAPRA

Az ülőlapokat szintén SK, de már ketten a férjemmel tuningoltuk. Azt nem írom, hogy kárpitoztuk, mert azóta tudom, hogy a kárpitos először MINDIG bont - leszedi az előző kárpitot, s az alatta lévő rétegeket is, végig, amíg kell. Mi viszont csak méretre szabtuk az új anyagot - körbe ca. 5-6cm-rel nagyobbra hagyítuk - s egy kapcsos belövővel körbe rögzítettük az ülőlap aljára. Itt kapcsolódott be a férjem is  a munkába, ugyanis a kapocsbelövő pisztolyban olyan atom rugó van, hogy nekem esélyem sem volt, így az új huzat az ő keze munkáját dícséri.

És íme, ilyen lett a konyhához hangolt új szék - hogy tetszik?

IKEA ROGER SZÉK - VIDÉKI STÍLUSBAN :)

IKEA ROGER SZÉK - KOMPLETT TUNING - ILYEN VOLT : ILYEN LETT


„Ha valaki Krisztusban van, 
új teremtés az: a régi elmúlt, és íme: új jött létre.”
2. Korinthus 5:17

Nekünk nagyon bejött ez a tuningprojekt, mert a székek szerkezetileg remek állapotúk voltak, s így kiglancolva már nem csak kényelmesek, de szépen passzoltak a új konyhába - szerettük ezt a felállást.

Itt a Manzárdban tágasabb lett az étkezőtér, nagy, ovális neobarokk asztal került, amihez sem a halványszürke szín, sem a székek formája, mérete nem az igazi, így ők hamarosan új helyen, új külsővel folytatják, ide pedig friss szereplők érkeznek... Szóval, folyt. köv. - tarts velünk! :)

÷

Ha tetszett a bejegyzés, és érdekel a folytatás,
küldd el az e-mail címed itt jobb oldalt, legfelül! -
amint van új infó, küldjük :)

÷ 

Megjegyzés: a bejegyzésben szereplő  termékekről azért írok, mert jónak tartom őket - megjelenésükhöz sem anyagi, sem egyéb más érdek nem fűződik.
MentésMentés

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jók lettek. MOst volt csak időm, hogy visszanézegessem a blogod! Csúcs a szövet, a szín, nagyon bírom, hogy belevágsz számomra totál heroikusnak tűnő munkákba és ilyen igényesen meg is valósítod. Ráadásul torna és meló mellett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen, Dóra! :)
      Ez örömmunka nálam - kikapcsol, feltölt és nagyon tudok örülni, ha sikerül. Amúgy sz'tem valami örökletes dolog: anyukám is mindig tapétázással, festéssel, meg ilyesmikkel lazított :)

      Tudom, h viccesen hangzik, pedig komoly - igazi profi, még ma is tudok tőle tanulni.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...